Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Helsinki Challenge Pitch 6.6. - Äänestä Energy Village 500 -tiimiä

Aika
Ti 6.6.2017 | 18:00 - 20:00

Yksi Helsinki Challenge -tiedekilpailun finaalipaikoista ratkaistaan yleisöäänestyksellä 6. ja 7. kesäkuuta. Myös Vaasan yliopiston johtama Energy Village 500 -tiedetiimi on kilpailussa mukana.

Näin äänestät!

Tue tiimiä ja äänestä etänä tekstiviestillä! Tekstaa numero 8 numeroon +358 45 7396 0300. Äänestys alkaa 6.6. klo 18 ja päättyy 7.6. klo 19.55.

Helsinki Challenge -semifinalistit kilpailevat suorasta finaalipaikasta 6. ja 7. kesäkuuta Helsinki Challenge Semifinal Pitch Night -tilaisuuksissa klo 18 Helsingin yliopiston päärakennuksen juhlasalissa. Kilpailuun osallistuvat kaksikymmentä tutkijatiimiä pyrkivät voittamaan yleisön puolelleen viiden minuutin puheilla. Tilaisuudet ovat englanninkielisiä, niihin on vapaa pääsy ja niitä voi seurata myös etänä suoran striimin välityksellä. Tilaisuuksien aikana eniten ääniä saanut tiimi julkistetaan 7. kesäkuuta klo 20.

Striimihttps://www.youtube.com/channel/UCWoZo-0BMgJ1dTN9Srax5eQ/live

Eniten ääniä saanut tiimi saa jatkaa mukana marraskuussa päättyvässä kilvassa, jonka pääpotti on 375 000 euroa.

500 energiakylää ympäri Suomea?

Vaasan yliopiston vetämä Energy Village 500 -tiimi on yksi kilpailun semifinalisteista. Tiimin kilpailualoitteessa tuotteistetaan energiakylä-konsepti ja perustetaan energiakylien verkosto. Verkoston tehtävänä on opastaa suomalaisia kyliä matkalla energiaomavaraisuuteen ja käyttämään oman alueensa uusiutuvia energian lähteitä.

Energy Village 500 on koonnut laajan konsortion, johon oman yliopiston professorikaartin lisäksi kuuluu edustajia muun muassa Aalto yliopistosta, Helsingin yliopistosta, Luonnonvarakeskuksesta, Lähienergialiitosta, ProAgria Lapista, Sodankylän kunnasta sekä Redigen Oy:stä.

Helsinki Challengen loput finaalipaikat ratkeavat 19. kesäkuussa, jolloin kilpailun tuomaristo valitsee yleisön suosikin lisäksi kuusi tiimiä syksyn finaaliin.

Helsinki Challenge on tammikuussa alkanut ja marraskuussa 2017 päättyvä ideakilpailu ja kiihdyttämöohjelma, jossa tutkijaryhmät kehittävät tiedepohjaisia ratkaisuja, joilla ihmiskunta pääsee kohti YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Kilpailussa tiimejä auttavat asiantuntijat, päättäjät sekä teollisuuden ja liike-elämän edustajat. Voittosumma on 375 000 euroa.

Helsinki Challenge toteutetaan suomalaisten yliopistojen yhteistyönä ja on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Helsingin yliopiston kanssa kilpailun järjestävät Aalto-yliopisto, Hanken Svenska Handelshögskolan, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Oulun yliopisto, Taideyliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi.