Päivitetty 21.2.2022 | 05:02

Ke 23.9.2020 | 09:30 - 11:00

webinaari
Suomi

Pitävätkö suomalaiset omaa elämäntapaansa ympäristön kannalta kestävänä? Miten he käsittelevät ilmastoasenteidensa ja -tekojensa välistä ristiriitaa? Erottuvatko nuoret ilmastoasenteiltaan muusta väestöstä? Miltä ilmastonmuutoskeskustelu näyttäytyy kansalaisille?

Vastaukset kuulet Ilmassa ristivetoa- tutkimushankkeen tuloswebinaarissa keskiviikkona 23.9. klo 9.30-11.00. Tilaisuus on kaikille avoin, mutta edellyttää ilmoittautumista. Ilmoittautua voit täällä: https://webropol.com/ep/ilmastoymmarrys. Tilaisuudesta tulee myös tallenne.

Tilaisuuden avaa hankkeen johtaja Karina Jutila e2 Tutkimuksesta. Tutkimustuloksia esittelevät tutkijat Annu Perälä Vaasan yliopiston InnoLabista ja Jussi Westinen e2 Tutkimuksesta. Kommenttipuheenvuorot pitävät Kalevan päätoimittaja Sanna Keskinen, Marttaliiton kehittämispäällikkö Salka Orivuori, valtiosihteeri Kimmo Tiilikainen ja Nuorten Ilmastodelegaatti Emma Sairanen. Tilaisuuden juontaa professori Tommi Lehtonen Vaasan yliopistosta.

Tutkimuksen ovat tehneet e2 Tutkimuksen ja Vaasan yliopiston InnoLabin tutkijat. Hankkeen konsortioon kuuluvat Kuntaliitto, MTK, STTK, Energiateollisuus, maa- ja metsätalousministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö ja ympäristöministeriö.

9.30 Tilaisuuden avaus
Hankkeen johtaja Karina Jutila, e2 Tutkimus

9.40 Tuloksien esittely
Tutkijat Annu Perälä, Vaasan yliopiston InnoLab ja Jussi Westinen, e2 Tutkimus

10.00 Kommenttipuheenvuorot
Päätoimittaja Sanna Keskinen, Kaleva
Kehittämispäällikkö Salka Orivuori, Marttaliitto
Valtiosihteeri Ville Kopra, Työ- ja elinkeinoministeriö
Nuorten Ilmastodelegaatti Emma Sairanen

10.30 Kysymyksiä ja keskustelua

11.00 Tilaisuus päättyy

Ilmassa ristivetoa – löytyykö yhteinen ymmärrys?

Hankkeessa tutkitaan suuryritysten, poliittisten päättäjien ja kansalaisten ilmastonmuutosta koskevia asenteita, motivaatiotekijöitä, tiedontasoa sekä ihmisten sisäisiä ja keskinäisiä ristiriitoja. Hankkeessa mukana ovat Energiateollisuus ry, Kuntaliitto, MTK ry, STTK ry, maa- ja metsätalousministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, ympäristöministeriö, Vaasan yliopiston InnoLab ja e2 Tutkimus. Lue lisää hankkeesta ja sen aiemmista tulosjulkistuksista: www.uwasa.fi/ilmassaristivetoa