Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Kunniatohtorin vierailuluento: MIT:n professori Eric von Hippel: Emerging User Innovation Paradigm and Free Innovation

Pe 19.10.2018 | 10:15 - 11:45

Vaasan yliopiston uusi kauppatieteiden kunniatohtori, huippuyliopisto MIT:n professori Eric von Hippel pitää vierailuluennon Vaasan yliopistolla aiheesta ”Emerging User Innovation Paradigm and Free Innovation”.

Luento on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Se järjestetään perjantaina 19. lokakuuta klo 10:15–11:45  Nissi-auditoriossa (Tiedekirjasto Tritonia, Vaasan yliopisto, Yliopistonranta 7). Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

20180305_Eric_von_Hippel_11_MARCH_2018_COLLIER (3)  vaaka.jpg

Ohjelma 19.10.
klo 10:15–11:45

• Avaussanat, rehtori Jari Kuusisto

• Kunniatohtorin hatun, miekan ja diplomin luovutus Eric von Hippelille, professori Jorma Larimo

• Professori Eric von Hippelin avoin luento: Emerging User Innovation Paradigm and Free Innovation

• Keskustelua

Vapaa pääsy!

**

Eric von Hippel tunnetaan uraauurtavasta käyttäjäinnovaatioita koskevasta tutkimustyöstään. Hän toimii professorina MIT Sloan School of Managementissa Yhdysvalloissa, jossa hänellä on kaksi professuuria.

Von Hippel on johtamisen professori sekä innovaatioiden ja teknisten järjestelmien johtamisen professori. Hän on Carnegie Mellonin yliopistosta väitellyt filosofian tohtori. Lisäksi hän on Hamburg-Harburgin teknisen yliopiston, Kööpenhaminan kauppakorkeakoulun ja Ludwig-Maximillians Universität Münchenin kunniatohtori.

Vaasan yliopisto on tehnyt useita vuosia tutkimusyhteistyötä von Hippelin kanssa ja kehittänyt hänen kauttaan tutkijavaihtoa MIT Sloan School of Managementin kanssa. Tuloksena on syntynyt korkeatasoisia tieteellisiä julkaisuja sekä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa yhteistyössä tehty kysyntä- ja käyttäjälähtöisen innovaatiotoiminnan politiikkaohjelma.

Von Hippelin ansiosta Vaasan yliopisto voi hyödyntää opetuksessaan MIT:n käyttäjäinnovaatioihin liittyvää materiaalia. Yliopisto on esimerkiksi vuodesta 2016 lähtien järjestänyt yliopiston kaikille opiskelijoille suunnattua käyttäjäinnovaatioiden kurssia, johon liittyy von Hippelin videoluento ja MIT:n aineistoja.