Päivitetty 16.10.2020 | 07:10

LUMA verkkoluento: Missä se matemaatikko oikein luuraa?

Ti 3.11.2020 | 10:00 - 10:45

Suomi

Aaltoyliopiston apulaisprofessori Pauliina Immonen pitää Mahtavaa matematiikkaa -teemaviikon kunniaksi verkkoluennon yhdessä LUMA-verkoston kanssa.

Kohderyhmä: Yläkoulu- ja lukioluokat

Aihe: Missä se matemaatikko oikein luuraa?

Pirjo kävelee sillan yli. Silta ei romahda. Jossakin siellä piilossa matemaatikko kannattelee siltaa. Jartsa lähettää viestin Terolle ja se saapuu perille. Jossakin siellä piilossa matemaatikko kuljettaa viestin paikasta toiseen.

Juttelemme matematiikasta ja siitä, että mitä on matemaattinen logiikka, analyysi, lukuteoria, stokastiikka ja tilastotiede, joukko-oppi, geometria, numeriikka, optimointi, topologia, lineaarialgebra, graafiteoria, kryptografia ja algebra. Pohdimme sitä, että missä kaikkialla se matemaatikko oikein luuraa.

Ilmoittautuminen: 1.11. saakka tai kunnes ilmoittautuminen suljetaan tilaisuuden täytyttyä.

Ilmoittautuminen mukaan: https://www.lyyti.in/virtuaaliluennot_mama_luma