Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Maahanmuuttojohtaja Kristina Stenmanin yleisöluento: Maahanmuuttajien kotouttamisen haasteet

Aika
Ti 26.4.2016 | 16:15 - 18:00

Maahanmuuttojohtaja Kristina Stenman työ- ja elinkeinoministeriöstä pitää kaikille avoimen yleisöluennon aiheesta Maahanmuuttajien kotouttamisen haasteet. Stenman valittiin helmikuussa Pietarsaaren uudeksi kaupunginjohtajaksi.

Aika: Tiistai 26.4. klo 16:15
Paikka: Kurtén-auditorio, Tervahovi-rakennus, Vaasan yliopisto (Wolffintie 34, 65200 Vaasa)

Luennolla selvitetään miten Suomessa on reagoitu turvapaikanhakijoiden kasvavaan määrään sekä Suomen kotouttamispolitiikan periaatteita. Miten maahanmuuttajia kotoutetaan ja tulisi kotouttaa? Tavoitteena on antaa tietoa Suomen kotouttamispolitiikasta sekä herättää keskustelua siitä, mitä paikallisen tason toimijat sekä kuntalaiset voisivat tehdä pakolaisten ja muiden maahanmuuttajien kotouttamiseksi.

Luennon järjestävät Vaasan yliopiston aluetieteen yksikkö ja Vaasan eteläinen Rotaryklubi.

Tilaisuus on avoin kaikille. Tervetuloa!