Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Minä ja tiede -luento: Talouspetos ja vaaran merkit (Vaasa)

To 21.1.2016 | 18:00 - 19:00

Kaikille avoimet Minä ja Tiede -luennot jatkuvat tammikuussa!

Vuoden ensimmäinen luennoitsija on yliopistotutkija Annukka Jokipii Vaasan yliopiston Laskentatoimen ja rahoituksen yksiköstä. Luennon aihe on "Talouspetos ja vaaran merkit"

"Huonon taloustilanteen uskotaan lisäävän petoksien määrää.  Osa paljastuneista talouspetoksista päätyy lehtien etusivuille, mutta usein niistä vaietaan. Millainen on tyypillinen petoksentekijä? Mistä merkeistä laskentatoimen ammattilaisen epäilys herää?

Luennolla tutustutaan petoksentekijän profiiliin ja tunnusmerkkeihin, joiden perusteella laskentatoimen ammattilaiset arvioivat petosten todennäköisyyttä."

Torstaina 21.1. klo 18 alkava luento pidetään Vaasan pääkirjastossa. Sama luento pidetään myös tiistaina 19.1. klo 18 Seinäjoen kaupunginkirjastossa.