Vaasan yliopisto, Pohjalainen ja Ilkka tekevät tutkimusta tutuksi

Yleisöluennot ovat keskustelevia tapahtumia kahvikupposen äärellä keskellä kaupunkia, Pohjalaisen Monitorilla. Niissä käsitellään ajankohtaisia aiheita kansantajuisesti, ja asiaa taustoitetaan lehtijutulla samalla viikolla.

Minä & tiede -luennot pidetään myös Seinäjoella, pääkirjastossa (Alvar Aallonkatu 14) tiistaina 13.5. klo 18. Seinäjoen luento on osa Seinäjoen yliopistokeskuksen Tutkimalla tutuksi -sarjaa.

Vaasassa yleisöluento pidetään Pohjalaisen Monitorilla (Hietasaarenkatu 19) torstaina 15.5. klo 18.

Yliopisto-opettaja Olli Raatikainen
Mainonta ja tuotesijoittelu digitaalisissa peleissä

"Digitaaliset pelit ovat viime vuosina muuttuneet marginaaliryhmän ajanvietteestä sosiaalisesti hyväksyttäväksi kaiken kansan viihteeksi. Tämän vuoksi digitaaliset pelit ovat nykyisin myös merkittävä mainosmedia. Mutta millä tavalla mainonta peleissä vaikuttaa pelikokemukseen? Muistaako pelaaja pelin aikana näkemiään mainoksia vai ei? Luennolla pohditaan mainonnan vaikutuksia pelikokemukseen sekä mainonnan havainnointiin vaikuttavia tekijöitä."

Tervetuloa kahvikupin äärelle oppimaan ja oivaltamaan! Vapaa pääsy.