Vaasan yliopisto, Pohjalainen ja Ilkka tekevät tutkimusta tutuksi

Yleisöluennot ovat keskustelevia tapahtumia kahvikupposen äärellä keskellä kaupunkia, Pohjalaisen Monitorilla. Niissä käsitellään ajankohtaisia aiheita kansantajuisesti, ja asiaa taustoitetaan lehtijutulla samalla viikolla.

Minä & tiede -luennot pidetään myös Seinäjoella, pääkirjastossa (Alvar Aallonkatu 14) tiistaina 18.2. klo 18. Seinäjoen luento on osa Seinäjoen yliopistokeskuksen Tutkimalla tutuksi -sarjaa.

Vaasassa yleisöluento pidetään Pohjalaisen Monitorilla (Hietasaarenkatu 19) torstaina 20.2. klo 18.

Tutkijat Anne Mäkiranta ja Raija Koivisto: Lähienergia ja sen tulevaisuus

"Keskustelu suomalaisesta energiantuotannosta käy kuumana. Lähienergian tutkimus löytää ratkaisuja paikallisista uusiutuvista energialähteistä, kuten auringosta ja geoenergiasta. Luennolla esitellään alueellisia lämpöratkaisuja ja pohditaan energiatalouden kestävää tulevaisuutta."

Tervetuloa kahvikupin äärelle oppimaan ja oivaltamaan! Vapaa pääsy.