Päivitetty 24.8.2021 | 15:08

NordicHub - Passion for Nordic

Ke 13.6.2018 | 18:00 - 21:00

Viexpo järjestää 13.6. klo 18.00-21.00 Passion For Nordic -illan Bock´s Corner Villagessa Vaasaan. Tilaisuuden juontaa Vaasan yliopiston Innolabin johtaja Mari K. Niemi.

Mukana tapahtumassa on niin nuoria, opiskelijoita, päättäjiä, vaikuttajia, yrittäjiä kuin virkamiehiäkin.

Viexpo toivottaa lämpimästi tervetuloa mukaan kuulemaan Pohjoismaisen osaamisen mahdollisuuksista ja osallistumaan keskusteluun!

NORDICHUB -PASSION FOR NORDIC -OHJELMA

Juontajana Mari. K. Niemi Innolab, Vaasan yliopisto ja emäntinä Marja-Riitta Vest & Julia Ruotsi

Teema 1. Nordic Growth Region NordicHub
Pohjoismaat kasvun ja kehityksen edistäjinä
NordicHub -kansallinen Pohjoismaisen liiketoimintaosaamisen osaamiskeskittymä

Keskustelijoina mm. kansanedustaja ja Merenkurkun neuvoston hallituksen varapuheenjohtaja Joakim Strand, ex-maakuntajohtaja ja Föreningen Samarbetsforumin puheenjohtaja Olav Jern, Pohjanmaan ELY-keskuksen ylijohtaja, NordicHub ohjausryhmän pj., ylijohtaja Marja-Riitta Vest, projektipäällikkö Julia Ruotsi Viexposta ja monet muut.

Ensimmäinen yleisöäänestys

Teema 2. This is the era of the Nordic quality
Laatu, luottamus ja muut vahvuutemme globaalissa kaupankäynnissä
Future Perspectives in Nordic Countries

Keskustelijoina mm. johtaja John Nyfors, Joint Ventures, Wärtsilä Marine Solutions, toimitusjohtaja Sture Udd, UPC Consulting, vt. toimitusjohtaja Stefan Råback, VASEK, toimitusjohtaja Mika Konu, Merinova, kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa, Kurikka, Managing Director Jura Mikkonen, Bock`s, toimitusjohtaja Max Jansson, Visit Vaasa / Vaasan seudun Matkailu Oy, tuleva kaupunginjohtaja Mila Segervall, Kristiinankaupunki, toimitusjohtaja Katja Rajala Finhow Oy, Ltd ja monet muut.

Teema 3. Future Perspectives in Nordic Countries –
tutkimustulosten esittely
Onko meillä olemassa selkeä visio pohjoismaiselle koulutusyhteistyölle? Miten tuomme esiin pohjoismaisuuden lapsille ja nuorille? Pohjoismaisuus on valttikorttimme maailmalle, ymmärrämmekö
sen? Esimerkkejä ja ajatuksia.

Cross-Cultural Marketing Communication -Markkinointiviestintä Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa ”Pohjoismaisuuskasvatus” -Passion for Nordic at colleges? Miten edistäisimme opetusta eri kouluasteilla, esimerkkinä lukiot.

Keskustelijoina mm. yliopistonlehtori, KTT Minnie Kontkanen Vaasan yliopistosta ja Vaasan yliopiston opiskelijat, johtaja Andre Österholm, Hanken Fortbildning Vasa, VES -Vaasa Enterprise Societyn edustajat, aluejohtaja Sari Somppi, Länsi-Suomen rikosuhripäivystys ja kaupunginvaltuutettu Vaasa, NordicHub Trainees: Ben Strömbäck, Emma Brandt, Beda Arponen ja NordicHub Rookies.

Toinen yleisöäänestys

Teema 4: NordicHub –
miten konkreettisesti haluan edetä -keskustelu yllätysryhmittelyllä NordicHubin johdolla

Yhteenveto ja askelmerkit kohti seuraavaa keskustelua 9.8!
Kiinnostavia keskustelijoita saamme kokoajan lisää ja päivitämme ohjelmaa sen mukaisesti.

Tarjoilujen vuoksi pyydämme ilmoittautumaan 8.6.2018 mennessä oheisen linkin kautta:

Voit toki myös tulla ilman ilmoittautumista, jos pääsysi varmistuu vasta myöhemmin.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:

NordicHub ohjausryhmän pj, ylijohtaja Marja-Riitta Vest, p. +358 40 539 6695, marja-riitta.vest@ely-keskus.fi
Toimitusjohtaja: Kristian Schrey, p.+358 50 572 8253, kristian.schrey@viexpo.fi
NordicHub -projektipäällikkö: Julia Ruotsi, p. +358503585669, julia.ruotsi@viexpo.fi