Päivitetty 6.5.2021 | 15:05

Nyytin chatin teemana Itsensä vertailu muihin ja mielenterveys

Ti 18.8.2020 | 15:00 - 17:00

Itseään tulee vertailtua muihin. Silloin kun objektiivista vertailukohtaa ei ole saatavilla, arvioidaan mielipiteitä, kykyjä ja olemista vertaamalla niitä toisten mielipiteisiin, kykyihin ja olemiseen. Somessa tämä tapahtuu erityisen helposti.

Pohditaan yhdessä Itsensä vertailu  muihin ja mielenterveys -chatissa, tuntuuko sinusta, että itsekseen olemme kipeästi tietoisia päivittäisistä haasteista ja koitoksista, samalla kun ystävien ja tuttavien elämät somen perusteella ovat sarja menestyksiä, joita välillä ryhdittää pienet takaiskut, jotka kuitenkin käsitellään kunnialla ja tyylillä.

Chatin löydät Nyytin verkkosivuilta kohdasta Opiskelijoille > Chat, kuten kevätkauden muidenkin chattien ajankohdat ja aiheet.

Ryhmächatit ovat avoimia kaikille opiskelijoille eikä mukaan tarvitse erikseen ilmoittautua tai rekisteröityä. Keskustelu tapahtuu nimimerkillä.