Pelillinen tarinankerrontatyöpaja Seinäjoella
Rytmikorjaamo
Vaasantie 11
Seinäjoki
Suomi
Työpaja pelioppimisesta ja pelillistämisestä kiinnostuneille
Millä tavoin peleissä voidaan hyödyntää tarinankerrontaa? Millaista on pelisuunnittelu pelimekaniikkojen kannalta? Tule kuulemaan asiantuntijoiden puheenvuoroja aiheesta! Pääset myös itse ideoimaan, miten esimerkiksi riskienhallinnan oppimateriaalissa voitaisiin hyödyntää tarinankerrontaa.
Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton!
Koska?
Sunnuntaina 22.5.2022
klo 12.00 – 19.00
Missä?
Rytmikorjaamo
Seinäjoki
(Vaasantie 11)
Ohjelma:
12.00–13.15
Tervetuliaissanat, alkutehtävä, lounas
13.15–14.00
Pelioppiminen & Seppo-pelillistämisalustan esittely
Lentävä Liitutaulu Oy
14.00–14.45
Keynote: Tarinallisuus peleissä
Juho Kuorikoski, pelisuunnittelija / tietokirjailija
14.45–15.15
Pelimekaniikan suunnittelun keinoja ja muita huomioita
Jussi Rasku, sihteeri, Sepeli ry; tutkijatohtori, Seinäjoen yliopistokeskus / Tampereen yliopisto
15.15–15.30
KOMPASSI-hankkeen antama tehtävänanto
Ideoita riskienhallinnan oppimispelille.
15.30–16.00
Inspiroiva tauko
Kulttuurityöpaja Preppaamon valmistelema rentouttava ja ideointia ohjaava ääniteos.
16.00–18.30
Peli-ideoiden kehittely ja protoilu
Lentävä Liitutaulu Oy:n ohjaamana.
18.30–19.00
Yhteenveto & loppusanat
Ilmoittautuminen 13.5. mennessä, niin saamme järjestettyä sopivat tarjoilut.
Tervetuloa!
Tilaisuuden järjestäjä: Kompassi-hanke (ESR, REACT-EU)
REACT-EU-hankkeet rahoitetaan osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.