Päivitetty 24.8.2021 | 17:08

Pelipäivä

Pe 12.12.2014 | 13:00 - 19:00

pelipaiva2014.jpg

Vaasan yliopistolla järjestetään pe 12.12.2014 klo 13-19 Pelipäivä, jonka tarkoituksena on koota kaikki digitaalisista peleistä kiinnostuneet saman katon alle. Tapahtumassa on mm. laitealue, jossa on tarjolla kymmeniä vanhoja pelikoneita vieraiden pelattavaksi. Tämän lisäksi paikalliset pelialan yritykset esittelevät uutuuksiaan ns. demohuoneessa. Tapahtumassa on paikalla myös useita muita näytteilleasettajia peleihin liittyen. Samanaikaisesti tapahtuman seminaarisalissa voi kuunnella puheenvuoroja digitaalisiin peleihin liittyen useista eri näkökulmista.

Tapahtuman puhujina kuullaan mm.

• Olli Sinerma (Mindfield games)
  • KooPee Hiltunen (Neogames)
  • Toni Puronvarsi (Rovio Entertainment)
  • Jaakko Talvitie (Poppaa Entertainment)
  • Juho Kuorikoski (Sinivalkoinen Pelikirja)

Tilaisuus järjestetään Fabriikki-rakennuksen pohjakerroksessa ja se on maksuton sekä kaikille avoin. Tapahtuman järjestäjinä toimivat Vaasan yliopisto ja West Coast Startup. Tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat mm. Pohjalainen ja Multitronic.