Päivitetty 6.5.2021 | 15:05

Pelipäivä yliopistolla

Pe 13.12.2013 | 13:00 - 18:00

Vaasan yliopistolla järjestetään pe 13.12.2013 klo 13–18 Pelipäivä, jonka tarkoituksena on koota kaikki digitaalisista peleistä kiinnostuneet saman katon alle. Tapahtumassa on niin sanottu lai­tealue, jossa järjestetään  perinteinen Retropelitapahtuma peliturnauksineen. Laitealu­eella yleisö saa myös vapaasti kokeilla retrolaitteita sekä tutustua näytteilleasettajien osastoihin. Näytteilleasettajina ovat muun muassa Fobos, Pelit-lehti, Huijaus Studios sekä Tuotantoyhtiö Taso Oy.

Samanaikaisesti tapahtuman seminaarisalissa voi kuunnella puheenvuoroja useista eri näkö­kulmista digitaalisiin peleihin liittyen. Puheenvuorojen aiheisiin lukeutuvat muun muassa pelit liiketoimintana (startupit), pelitutkimus, pelijournalismi sekä erilaiset roolit pelinkehityksessä. Tapahtuman puhujina kuullaan esimerkiksi Olli Sinermaa (Mindfield Games), Toni Puron­vartta (Rovio Entertainment), Tuomo Nyrhilää (Vaasan yliopisto), KooPee Hiltusta (Neogames) sekä Matti Porkkaa (Midnight Forge).

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin.

Laitealue sijaitsee saleissa F118/F119, ja seminaarit pidetään salissa F104.