Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Professori Heikki Ylikankaan vierailuluento

Ti 8.11.2016 | 16:15 - 18:00

Vaasan yliopiston Talousoikeudellisen informaation tutkimusryhmä järjestää tilaisuuden, jossa keskustellaan tutkimuksen yhtäläisyyksistä ja eroista eri oppiaineissa. Tarkoituksena on myös pohtia mahdollisuuksia monitieteisyydelle. Miten tulkinnat syntyvät? Mitä tulkinnan uskottavuus edellyttää?

Suomen ja Skandinavian historian emeritusprofessori ja pitkäaikainen oikeushistorian professori Heikki Ylikangas alustaa aiheesta totuuden selvittäminen oikeustieteessä ja historiantutkimuksessa. Mitä edellytetään esimerkiksi tulkinnoilta, joilla Pohjanmaan puukkojunkkariaikaa selitetään?

Tule mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan. Eri tieteenalojen ja oppiaineiden edustajat ovat tervetulleita esittämään, miten heidän oppiaineessaan tulkinta muodostetaan ja mitä yhtäläisyyksiä sillä on muiden oppiaineiden kanssa.

Tilaisuus on avoin. Se pidetään tiistaina 8. marraskuuta klo 16.15 Vaasan yliopistossa, tiedekirjasto Tritonian Nissi-auditoriossa (Vaasan yliopisto, Wolffintie 34).

Tervetuloa!

Aika: 8.11. klo 16:15-18:00