Päivitetty 21.2.2022 | 05:02

Seminaari: Mediamaiseman levottomuus: Uusien teknologioiden merkitys journalismin yleisösuhteelle ja liiketoimintamalleille

Aika
Ke 16.2.2022 | 10:00 - 12:00
Paikka

Webinaari, etäyhteys
Suomi

Image

Tervetuloa seuraamaan "Mediamaiseman levottomuus" -seminaaria 16.2. kello 10-12! Tapahtuma on suunnattu suomalaisille journalisteille, media-alan johtajille, alan tutkijoille sekä kaikille aihepiiristä kiinnostuneille. Koronatilanteesta johtuen yleisö voi osallistua tapahtumaan ainoastaan etäyhteydellä.

Tapahtuma taltioidaan ja se julkaistaan Päivälehden museon Youtube-kanavalla.

Seminaarin järjestää Vaasan yliopiston InnoLabin Mediamaiseman levottomuus- tutkimushanke. Hankkeen rahoittaja on Helsingin Sanomain Säätiö. Löydät tarkempaa tietoa hankkeesta osoitteesta:

Seminaarin ohjelma:

10.00 Avauspuheenvuoro ja hankkeen yleisesittely (hankkeen johtaja Mari K. Niemi)

10.15 Hankkeen tutkijat kertovat journalismin haasteista ja mahdollisuuksista

Heidi Kuusniemi (Vaasan yliopisto)
 "Mitä, missä, milloin: uusien paikannus- ja ajanmääritysteknologioiden mahdollisuudet journalismille"

Tanja Sihvonen (Vaasan yliopisto)
  "Kryptojournalismin lupaukset ja pettymykset: Mitä toimittaja voi tehdä lohkoketjuteknologialla ja mitä ei"

Kimmo Rautanen (Åbo Akademi)
 "The Kids Are Alright – voiko alustan valinnalla rakentaa luottamussuhdetta nuorisoon?"

10.50 Kysymyksiä tutkijoille

11.05 Futures of Journalism -kirjan esittely

11.10 Päätoimittajapaneeli (juontajana Mari K. Niemi)

Minna Holopainen (STT)
Erja Yläjärvi (Hufvudstadsbladet)
Jussi Kärki (Talouselämä)
Tuija Siltamäki (Ylioppilaslehti)
Jouni Kemppainen (Maaseudun Tulevaisuus)

11.55 Loppusanat

Tapahtuman juontaa hankkeen tutkija Ville Manninen.