Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Seminaari: Robotiikan ja automaation hyödyntäminen pk-yrityksissä

Ke 10.4.2019 | 12:30 - 17:00

Seminaari Robotiikan ja automaation hyödyntämisestä pk-yrityksissä järjestetään10.4. klo 12:30-17:00
Alere-rakennuksessa Vaasan Palosaaren kampuksella, Wolffintie 31, Florence-sali.

Seminaari järjestään osana Future Operations and Maintenance (FOM) -hanketta, jota Vaasan yliopisto koordinoi. Mukana hankkeessa ovat myös Vaasan ammattikorkeakoulu ja Yrkeshögskolan Novia.

Maksuttoman seminaarin luennoitsijat tuovat esityksiensä kautta esiin robotiikan ja automaation nykytilaa ja mahdollisuuksia konkreettisten esimerkkitapausten kera.

Hankkeen päärahoittaja on työ- ja elinkeinoministeriö (AIKO/Pohjanmaan liitto) ja lisäksi hankkeessa mukana ovat Vaasan kaupunki, Teknologiakeskus Merinova ja Vaasanseudun kehitys VASEK.

OHJELMA:
12:30 – Petri Helo, Vaasan yliopisto – Tervetuloa ja seminaarin avaus!

12:35 – Samuli Bergström, Omron Industrial Automation – Tulevaisuuden tehdas ja yhteistyörobotiikka

13:00 – Sami Kivioja, Co-Engineering – Modulaarinen automaatio

13:30 – Jyrki Latokartano, Tampereen yliopisto/Suomen Robotiikkayhdistys ry –  Ihmisen ja robotin yhteistyö valmistavassa teollisuudessa (erityisesti korkealaatuiset piensarjatuotteet)

14:00 – Mika Billing VaMK & Juha Mainio ABB Robotics – Robottikoulutusta yritysten tarpeisiin