Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Seminaari: Suomen talouden tila ja kansainvälinen talous

Aika
Ma 28.9.2015 | 14:00 - 17:00

Vaasan yliopiston taloustieteen ja rahoituksen oppiaineet järjestävät maanantaina 28. syyskuuta korkeatasoisen seminaarin "Suomen talouden tila ja kansainvälinen talous", jossa suomalaiset talousasiantuntijat arvioivat Suomen talouden tilaa ja talouskasvun eväitä.

Seminaariin on vapaa pääsy!

Vaasan yliopiston Levón-auditoriossa pidettävään seminaariin on tulossa puhumaan esimerkiksi Suomen pankin johtokunnan jäsen Seppo Honkapohja.

Honkapohjan esitelmä käsittelee kansainvälistä taloutta. Seppo Honkapohja on erittäin arvostettu taloustieteilijä, joka ennen nimitystään Suomen Pankkiin oli makrotaloustieteen professori Cambridgen yliopistossa. Honkapohjan vastuualueeseen Suomen Pankissa kuuluu muun muassa tieteellinen tutkimus.

Toinen seminaarin pääpuhujista on Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm. Hän aikoo puhua seminaarissa Suomen talouskasvun eväistä.

Åkerholm on työurallaan viimeksi toiminut Pohjoismaiden investointipankin toimitusjohtajan. Hän on myös pitkäaikainen valtiovarainministeriön alivaltiosihteeri ja entinen Suomen Pankin kansantalousosaston osastopäällikkö.

Seminaari järjestetään 28.9.2015 kello 14:00–17:00 Vaasan yliopiston päärakennuksessa Tervahovissa auditorio Levónissa. Osoite: Wolffintie 34, Vaasa.

Seminaarin ohjelma:

• 14.00 Seminaarin avaus - Professori Hannu Piekkola, Taloustiede, Vaasan yliopisto
  • 14.05 Kansainvälinen talous - Suomen Pankin johtokunnan jäsen Seppo Honkapohja
  • 15.00 Kommenttipuheenvuoro - Professori Timo Rothovius, Rahoitus, Vaasan yliopisto
  • 15.15 Kahvitauko
  • 15.40 Suomen talouskasvun eväät - Hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm, Vaasan yliopisto
  • 16.20 Kommenttipuheenvuoro ja yleiskeskustelu - Professori Hannu Piekkola, Taloustiede, Vaasan yliopisto

Tervetuloa kuuntelemaan!