Päivitetty 24.8.2021 | 15:08

”Tekoäly – uhka vai mahdollisuus?”

Ma 19.3.2018 | 15:00 - 16:00

Tekoälystä on yksi digitalisaation muotisanoista. Mitä se on ja millainen rooli sillä tulee olemaan elämässämme ja yhteiskunnassa?

Vaasan yliopiston ylioppilaskunta järjestää avoimen luennon ”Tekoäly – uhka vai mahdollisuus?”

Maanantaina 19.3. klo  15.00–16.00, yliopiston päärakennus Tervahovi, Levón-auditorio

Keskustelemassa ovat elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Vaasan yliopiston Digital Economy -tutkimusalustan johtaja, tekniikan tohtori Heidi Kuusniemi ja filosofian professori Tommi Lehtonen. Elinkeinoministerin alustuksen jälkeen panelistit pureutuvat tekoälyn syvimpään olemukseen valtiotieteiden tohtori Mari K. Niemen johdolla. Niemi haastaa panelistit pohtimaan tekoälyn uhkia ja ennen kaikkea mahdollisuuksia.

Tilaisuus on maksuton ja avoin vaasalaisten korkeakoulujen henkilöstölle ja opiskelijoille.