Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

Terveydenhuolto digitalisoituu -tapahtuma

To 16.3.2017 | 08:30 - 11:00

Tule kuulemaan, mitä terveydenhuollon digitalisointi tarkoittaa ja miltä näyttää tulevaisuuden terveydenhuolto? Aamupäivän aikana kuulemme mielenkiintoisia puheenvuoroja mm. Vaasan yliopiston Timo Mantereen, Vaasan kaupungin Seppo Rapon sekä Sitran Tuula Tiihosen pitäminä.

Terveydenhuolto on murrosvaiheessa. Toimintojen tehostamiseen kohdistetaan jatkuvaa painetta, samalla kun keskustelu hyvän hoitotasapainon säilyttämisen mahdollisuuksista kiihtyy. Digitalisaatio tarjoaa uudenlaisia mahdollisuuksia näiden asioiden yhdistämiseen. Vaasan seudulla on lähdetty digitalisoimaan terveydenhuoltoa eturintamassa ja Vaasan yliopiston yhteyteen on perustettu telelääketieteen osaamiskeskus.

AIKA: torstai 16.3.2017 klo 8:30 - 11:00

PAIKKA: Vaasan yliopisto, Tritonia (auditorio Nissi), Yliopistonranta 7.

Tilaisuus alkaa kello 8.30 aamukahvilla ja tilaisuus päättyy klo 11.00.

klo 8.30 Saapuminen ja aamukahvi

klo 9.00 Terveydenhoidon digitalisoituminen – Vaasan yliopisto alan tutkimuksen ja opetuksen tekijänä. Professori Timo Mantere, Vaasan yliopisto

klo 9.20 Pohjoismainen telelääketieteen keskus (NTC), Sami Perälä, EPTEK ry

klo 9.30 Miksi ja miten Vaasan kaupunki on lähtenyt digitalisoimaan terveydenhuoltoa? Seppo Rapo, Vaasan kaupunki

klo 10.00 Terveydenhoito digitalisoituu – mikä muuttuu? Tuula Tiihonen, Sitra

klo 10.30 Etävalvontateknologia mahdollistamassa terveydenhuollon digitalisointia. Joel Karjalainen, Elisa

Tilaisuus päättyy klo 11.00

Paikkoja rajoitetusti eli ilmoittaudu mukaan saman tien, viimeistään 10.3.2017 mennessä. Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittaudu tästä

Tilaisuuden järjestävät Elisa ja Vaasan yliopisto