Päivitetty 21.2.2022 | 05:02

Työkaluja koronasta selviytymiseen / Viestinnän monet vaatimukset kriisissä

Aika
Ti 15.9.2020 | 16:00 - 17:00
Location

Etäyhteys, Chydenius
Suomi

Kesällä ja syksyllä 2020 järjestetään uusi seminaarisarja Työkaluja koronasta selviytymiseen. Verkossa toteutettavan sarjan tarjoaa Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen kauppatieteen yksikkö.

  • 15.9. klo 16-17 Viestinnän monet vaatimukset kriisissä
    Viestinnän johtamisen professori Vilma Luoma-aho, Jyväskylän yliopisto
    Moderaattori Jenni Mattsson, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Vaasan yliopisto

Miten mukaan?

Tilaisuudet toteutetaan verkossa Zoom-alustalla. Kukin tilaisuus sisältää puolen tunnin alustuksen ja puoli tuntia varataan keskustelulle ja kysymyksille. Osallistuminen on kaikille avointa ja maksutonta, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumisen.

Ilmoittaudu tästä kerralla koko seminaarisarjaan, sinulle lähetetään linkki seminaariin sähköpostiisi paria päivää ennen tilaisuutta. Tilaisuudet nauhoitetaan ja linkit tallenteisiin lisätään yliopistokeskuksen sivulle: https://www.chydenius.fi/fi/kauppatieteet/tutkimus-ja-kehittaminen/tyokaluja-koronasta-selviytymiseen

– Seminaarisarja sai alkunsa ajatuksesta tarjota tutkimukseen perustuvaa, ajankohtaista tietoa niin Pohjanmaan toimijoille, kuin laajemmalti koronasta, varautumisesta ja taloudesta kiinnostuneille kuuntelijoille, toteaa professori Monika von Bonsdorff Vaasan yliopistosta ja yliopistokeskus Chydeniuksen kauppatieteen yksiköstä.

Chydenius on monitieteinen, Jyväskylän, Oulun ja Vaasan yliopistojen muodostama yliopistokeskus Kokkolassa.

Näkökulmia ja työkaluja

Uudessa seminaarisarjassa vierailee useita johtamisen, talouden, viestinnän, markkinoinnin, yrittäjyyden ja rahoitusmarkkinoiden asiantuntijoita. He tuovat näkökulmia koronasta selviytymiseen ja tarjoavat raskaan sarjan työkaluja niin pk-yrityksille kuin julkisorganisaatioille.

Kesäkuussa alkavassa ja syksyllä jatkuvassa seminaarissa saadaan vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Milloin koronavirus on selätetty? Kuinka ihmisten kulutustottumukset ovat muuttuneet ja kuinka mukaudumme aikaan koronan jälkeen? Mitä korona tarkoittaa johtajuudelle ja miten varmistan henkilöstöni hyvinvoinnin? Mitä mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa? Muun muassa näihin kysymyksiin löydät vastauksia kauppatieteiden yksikön työkalupakista.

Ohjelma:

18.8. Osaava ja hyvinvoiva ihminen kriisissä: Rehtori Keijo Hämäläinen, Jyväskylän yliopisto
Linkki tallenteeseen: tallenne

25.8. Koronan isku suomalaiseen talouteen: Talouspoliittinen neuvonantaja Johnny Åkerholm, Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja
Linkki tallenteeseen: tallenne

1.9. Koronaepidemia muuttaa nopeasti työn tekemisen tapoja: Tietojohtamisen professori Kirsimarja Blomqvist, Lappeenrannan teknillinen yliopisto

15.9. Viestinnän monet vaatimukset kriisissä: Viestinnän johtamisen professori Vilma Luoma-aho, Jyväskylän yliopisto

29.9. Digitalinen transformaatio markkinoinnissa: Markkinoinnin professori Heikki Karjaluoto, Jyväskylän yliopisto

20.10. Shokit ja strategiset investoinnit yrityksen kehityspolulla: Teknologiajohtamisen yliopistotutkija, dosentti Mirva Peltoniemi

3.11. Rahamarkkinat ja sijoitustoiminta: OP-ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio

Lisäksi:

  • Jatkuva oppiminen ja korona
  • Pienten yritysten osaamisen vahvistaminen ja ponnistaminen vahvempana liikkeelle poikkeusolojen jälkeen
  • Covid-19 and implications for international business

Lisätiedot

Professori Monika von Bonsdorff, monika.von.bonsdorff@uwasa.fi, p. 040 5412524

Ilmoittautumiset ja päivittyvä ohjelma löytyvät tapahtumasivulta.