Päivitetty 24.8.2021 | 16:08

Vaasa Internship Programme for International Students -hankkeen loppuseminaari

Aika
Ma 15.12.2014 | 13:00 - 16:15

Vaasa Internship Programme for International Students (VIPIS) on Vaasan korkeakoulukonsortion hanke, jolla on tuettu vaasalaisten korkeakoulujen kansainvälisten opiskelijoiden integroitumista suomalaisille työmarkkinoille. Vaasan yliopiston koordinoimassa hankkeessa haettiin harjoittelupaikkoja korkeakoulujen kansainvälisille tutkinto-opiskelijoille. Hankkeen aikana toteutui 47 harjoittelupaikkaa yrityksissä ja organisaatioissa Pohjanmaan kolmen maakunnan alueella.

VIPIS-LOPPUSEMINAARI maanantaina 15.12. klo 13.00
PAIKKA: Vaasan yliopisto, Tritonia, Wolffintie 34, Nissi-sali

Loppuseminaarissa on paikalla kansainvälisiä tutkinto-opiskelijoita konsortion korkeakouluista, Vaasan yliopiston rehtori Matti Jakobsson ja Vaasan korkeakoulukonsortion kansainvälisten asioiden päälliköitä.

Puheenvuoron tilaisuudessa käyttävät seuraavien organisaatioiden edustajat: Operations Wisdom / Stone Qiu Weijie ja Edupower / Kim Westerlund. Omasta harjoittelukokemuksestaan kertovat opiskelijat Valeriia Boldosova / Prima Power, Yashar Ahmadov / Operations Wisdom sekä Daniel Lucas / Berg Trading. Lisäksi Vaasan yliopiston alumni, Kissconsulting Oy:n strategiajohtaja Tuomo Meretniemi motivoi kuulijoita kansainvälistymisen eduista.

Ohjelma:
13.00 Avauspuheenvuoro: rehtori Matti Jakobsson, Vaasan yliopisto
13.15 VIPIS-hanke: projektikoordinaattori Sami Ilomäki, Vaasan korkeakoulukonsortio
13.30 Työnantajan kokemuksia: Stone Qiu Weijie, Operations Wisdom
13.45 Työnantajan kokemuksia: Kim Westerlund, Edupower
14.00 Kahvitauko
14.15 Opiskelijan kokemuksia: Valeriia Boldosova, Prima Power
14.30 Opiskelijan kokemuksia: Yashar Ahmadov, Operations Wisdom
14.45 Opiskelijan kokemuksia: Daniel Lucas, Berg Trading
15.00–15.45 “How to become international?”: Tuomo Meretniemi , strategiajohtaja, Kissconsulting Oy, VY alumni
15.45–16.15 End discussion and plans for the future

”Vaasa Internship Programme for International Students” on osa Vaasan korkeakoulukonsortion Juhlarahahanketta, joka toteutettiin Vaasan kaupungin tuella. Kaudeksi 2013–2014 hanke sai tukea myös Vaasan kauppakamarilta sekä Vaasan yliopistosäätiöltä.