Yliopistonlehtori Seija Ollilalle dosentin arvo

Lapin yliopisto on myöntänyt Vaasan yliopiston yliopistonlehtori Seija Ollilalle hallintotieteen, erityisesti sosiaali- ja terveysjohtamisen dosentin arvon 1.12.2012 lähtien.

Ollila on toiminut vuodesta 2009 lähtien sosiaali- ja terveyshallintotieteen yliopistonlehtorina Vaasan yliopiston filosofisessa tiedekunnassa. Hän väitteli hallintotieteiden tohtoriksi vuonna 2006 sosiaali- ja terveyshallintotieteessä. Väitöksen aiheena oli osaamisen strateginen johtaminen julkisissa ja yksityisissä sosiaali- ja terveysalan palveluorganisaatioissa. Ollila on ollut Vaasan yliopiston palveluksessa vuodesta 2002 lähtien.

Yliopistolain mukaan yliopisto voi hakemuksesta myöntää dosentin arvon henkilölle, jolla on perusteelliset tiedot alaltaan, julkaisuilla tai muulla tavoin osoitettu kyky itsenäiseen tutkimustyöhön sekä hyvä opetustaito.