Uppdaterad 13.4.2022 | 21:04

Finland

Välkommen till Förortsdagarna!

Bild

Lähiö-Inno-projektet från Vasa universitet anordnar förortsdagar den 20:e april vid Korsnäståget och den 21:a april vid Olympiakvarteren, i Vasa.

Lähiö-Inno är ett tvåårigt forskningsprojekt, som undersöker förorternas sociala hållbarhet. Under förortsdagarna kan du bekanta dig med Vasa universitets forskning, som behandlar områdena Olympiakvarteren och Korsnäståget.

Kom och säg hej till forskarna

Under dagarna kommer Lähiö-Innos forskare att berätta om projektet och dess resultat. Under båda dagarna kommer det att serveras kaffe och bulla till de 100 första, så kom i tid för att njuta av gott sällskap och ett trevligt kaffebord.

• Forskarna kommer att vara tillgängliga vid Korsnäståget den 20:e april, klockan 15.00-18.00 i Korsnästågets centrum, framför Kultanummi. Vid regn kommer arrangemanget att ordnas inomhus.
  • Forskarna kommer att vara tillgängliga vid Olympiakvarterens huvudtorg den 21:a april, klockan 15-18. Vid regn kommer arrangemanget att ordnas inomhus på Q-huset.

För mer information

Lähiö-Inno-projektledare, universitetslektor i regionalvetenskap Ilkka Luoto, Vasa universitet tel 029 449 8383, ilkka.luoto@uwasa.fi

Samarbetspartner: Miljöministeriet, Vasa Stad, Stiftelsen Vasa Studiebostäder, Fastighets Ab Pikipruukki, Fastighets Ab Sekahaku