60 vuotta täyttänyt Pirjo Laaksonen: Hienoa olla uudistuksessa mukana

Vaasan yliopisto juhlisti 60-vuotta täyttänyttä markkinoinnin professoria Pirjo Laaksosta.
60-vuotta täyttänyt Pirjo Laaksonen on Vaasan yliopiston pitkäaikainen markkinoinnin professori.
Kollegat onnittelemassa.
Rehtori Jari Kuusisto, johtaja Auli Kinnunen ja professori Pirjo Laaksonen.

Keskiviikkona pidetyssä kahvitilaisuudessa Laaksonen sai kuulla runsaasti onnitteluja ja muistoja uran varrelta.

Laaksonen on toiminut erilaisissa tehtävissä Vaasan yliopistossa jo 1980-luvulta lähtien. Hän väitteli kauppatieteiden tohtoriksi Vaasan yliopistosta vuonna 1992. Laaksonen on hoitanut markkinoinnin professorin virkaa Vaasan yliopistossa vuodesta 1997 lähtien.

– On hienoa, että voin olla mukana, kun Vaasan yliopisto uudistuu voimakkaasti, Laaksonen sanoi rehtorin järjestämässä tilaisuudessa.

Yliopisto investoi mittavasti tutkimukseen ja toiminnan kehittämiseen tulevien vuosien aikana. Muutoksen ajureina ovat kolme uutta monitieteistä ja avointa tutkimusalustaa ja tukena ensi vuoden alusta voimaanastuva uusi neljän akateemisen yksikön organisaatio.

Pirjo Laaksonen on tutkimuksessaan erikoistunut esimerkiksi kuluttajakäyttäytymiseen ja kuluttajamarkkinointiin.

Markkinoinnin yksikön kuluttajatutkijat ovatkin koostaneet juhlakirjan päivänsankarin kunniaksi ja hänen ideansa ja pitkäaikaisen haaveensa pohjalta! Ensi vuonna Edward Elgar Publishing julkaisee kirjan Seven deadly sins in consumption eli markkinoinnin seitsemän kuolemansyntiä