ABB ja Vaasan yliopisto solmivat yhteistyösopimuksen

Vaasan yliopisto solmi keskiviikkona yhteistyösopimuksen ABB Oy:n kanssa. Osapuolet ovat tehneet yhteistyötä jo pitkän aikaa useilla eri alueilla opinnäytetöiden ja erillisten tutkimushankkeiden osalta.
VY:n rehtori Matti Jakobsson ja ABB:n toimitusjohtaja Tauno Heinola allekirjoittivat yhteistyösopimuksen.

– Yhteistyösopimuksen kirjoittaminen oli erinomainen asia, sillä ABB on yliopiston teknilliselle tiedekunnalle hyvin keskeinen yhteistyökumppani: ABB muun muassa työllistää opiskelijoitamme hyvin. Yrityksen kanssa solmittu sopimus lisännee entisestään teknillisen tiedekunnan kasvua, mikä tulee myös vahvistamaan rooliamme kansallisella tasolla, teknillisen tiedekunnan dekaani Erkki Antila kertoo.

Juuri allekirjoitetun sopimuksen myötä yhteistyölle halutaan luoda entistä parempi yhteinen rakenne. Sen avulla voidaan yhteisesti tehdä, seurata ja kehittää yhteistyötä sopijaosapuolten kesken siten, että yhteiset edut ja yhteistyön arvo kehittyy ja kasvaa entisestään.

– ABB on teknillisen alan lisäksi muillakin aloilla yliopistomme keskeinen yhteistyökumppani. On hienoa, että saimme sopimuksen sinetöityä korkeimmankin johdon tasolla, rehtori Matti Jakobsson sanoo.