Asiointitili laajenee kaikkiin YTHS:n toimipisteisiin 1.9.2013 alkaen

Asiointitilin käyttöä YTHS:n ja opiskelijan välillä on pilotoitu Kuopion toimipisteessä 24.5.2013 alkaen. YTHS:n hallitus päätti toukokuun kokouksessaan, että Asiointitili otetaan käyttöön kaikissa YTHS:n toimipisteissä 1.9.2013 alkaen.

Asiointitili on turvallinen viestintäkanava YTHS:n ja opiskelijan välillä. Se toimii siten, että opiskelija luo palveluun ensin oman tilin sekä on antanut YTHS:lle luvan lähettää sinne viestejä. Tämän jälkeen opiskelija voi viestiä palvelussa tietoturvallisesti YTHS:n kanssa hoitoonsa liittyvistä asioista. Asiointitiliin lähetetyn viestin turvallisuus varmistetaan aina suojatulla ja suoralla palvelinyhteydellä.

Missä asioissa Asiointitiliä käytetään?

Vastaanottokäynnillä sovitusti YTHS ottaa yhteyttä opiskelijaan. Opiskelija voi aina vastata saamaansa viestiin. Viestit voivat koskea

• tutkimustuloksia
  • seuranta- tai lisäkysymyksiä eli ns. sähköpostikirjeenvaihto tutkimuskäynnillä hoidettuun vaivaan liittyen
  • hoito- tai tutkimusohjeita
  • ajanvarausta tai -muutosta.

Opiskelija voi syyskuun alusta 2013 alkaen ottaa Asiointitilin kautta yhteyttä YTHS:ään myös mm. seuraavissa kysymyksissä:

• hoitomaksut / hoitomaksupalautteet
  • matkailijan rokotus- ja neuvonta.

Hoitava lääkäri miettii kuitenkin aina tapauskohtaisesti, mitä tutkimustuloksia viedään suoraan potilaan Asiointitilille ja mitkä tulokset vaativat henkilökohtaista kontaktia (esim. kasvotusten tai puhelimella).

Lisätietoja asiointitilistä YTHS:n verkkosivuilta.