Atria Oyj lahjoitti 20 000 euroa yliopistolle

Atria Oyj on lahjoittanut 20 000 euroa Vaasan yliopistolle perjantaina 8.1.2016.

– Atria todistaa lahjoittamalla jo toistamiseen yliopistojen varainhankintaan vankkaa uskoansa tieteeseen. Vaasan yliopisto kiittää lahjoituksesta ja haluaa olla luottamuksen arvoinen tuottamalla yritykselle merkityksellistä tutkimusta ja koulutusta nyt ja tulevaisuudessa, sanoo Vaasan yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Atria lahjoittaa yhteensä 60 000 euroa suomaisille yliopistoille ja korkeakoulusäätiölle. Tuki osoitetaan Itä-Suomen yliopistolle, Vaasan yliopistolle ja Etelä-Pohjanmaan Korkeakoulusäätiölle.

– Elintarvike- ja ravitsemustiede ovat tärkeitä osa-alueita Atrialle. Näiden osa-alueiden yhdistäminen luontevasti suomalaisen kuluttajan arkeen on yksi isoista haasteista koko elintarviketeollisuudelle. Haluamme tukea monipuolisesti eri tieteenaloja, toteaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn.

– Atrian näkökulmasta on tärkeää, että Suomessa toimii alueellisesti elinvoimaisia yliopistoja ja korkeakouluja. Atria haluaa tukea sekä koko Suomen että alueiden kilpailukykyä, jota yliopistot omalta osaltaan vahvistavat, kertoo Juha Gröhn.

Valtio tukee yliopistojen varainkeruuta myöntämällä kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainkeruu on käynnistynyt marraskuussa 2014 ja päättyy 30.6.2017.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Juha Gröhn, Atria Oyj, p. 0400 684 224
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi