Avoimen yliopiston kesäopinnot toteutetaan verkossa – ilmoittautuminen alkanut

Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimiin kesäopintoihin on alkanut. Kaikki kesäopinnot toteutetaan verkko-opintoina, joten opiskella voi joustavasti paikasta riippumatta. Avoimessa yliopistossa on ollut aiempinakin vuosina opintotarjontaa kesäkuukausina, mutta tänä vuonna tarjontaa on laajennettu.
Avoimen yliopiston kesäopinnot toteutetaan verkko-opintoina.

- Halusimme kasvattaa kesäopintotarjontaamme ja viedä opinnot kokonaan verkossa suoritettaviksi. Kesä on hyvää aikaa itsensä kehittämiseen varsinkin nyt poikkeusaikaan, kertoo Vaasan yliopiston vararehtori Annukka Jokipii.

- Avoimen yliopiston opinnot on hyvä mahdollisuus esimerkiksi kokeilla yliopisto-opintoja tai jatkaa keskeytyneitä avoimen väylän opintoja, jatkaa avoimen yliopiston koulutuspäällikkö Reetta Kungsbacka.

Kesän opintotarjonnasta löytyy monipuolisesti eri alojen opintoja, esimerkiksi johtamista, markkinointia, talousoikeutta, aluetiedettä ja tekniikan opintoja. Avoimen yliopiston opinnot soveltuvat kaikille.

- Nämä opinnot ovat kaikille avoimia. Tarjolla on pääosin perusopintojaksoja, jotka sopivat kenelle tahansa, Kungsbacka selventää ja kannustaa kaikkia opiskelusta kiinnostuneita tutustumaan avoimen yliopiston kesätarjontaan.

Suurin osa kursseista alkaa kesäkuun alussa, osa jo aiemmin. Ilmoittautuminen kesäopintoihin päättyy viimeistään 15.6.2020, joillekin opintojaksoille jo ennen kurssin alkua. Avoimen yliopiston tarjoamat kesäopinnot ovat maksullisia (15 €/opintopiste).

Avoimen yliopiston lisäksi tekniikan alan verkostoyliopisto FITechin kautta on mahdollista suorittaa avoimia kesäopintoja verkossa.

Lisätiedot

Katso avoimen yliopiston kesäopinnot: /fi/sites/open/opintotarjonta/vaasa/kesaopintotarjonta/

Katso kaikki Vaasan yliopiston avoimet kesäopinnot: /fi/koulutus/jatkuva-oppiminen/kesaopinnot

Annukka Jokipii