Avoin yliopisto Suomen toiseksi suurin kauppatieteissä

Vaasan yliopiston avoin yliopisto on vuonna 2011 sekä opintopisteillä että opiskelijamäärillä mitattuna Suomen toiseksi suurin avoin yliopisto kauppatieteellisellä alalla. Suurin on Aalto-yliopiston avoin.

Opiskelijamäärässä Vaasan yliopiston jälkeen tulevat Jyväskylän ja Turun yliopistot (mukaan lukien Turun Kauppakorkeakoulu) sekä suoritetuissa opintopisteissä Turun ja Itä-Suomen yliopistot.

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston kauppatieteellisiä opintoja on tarjolla Vaasan lisäksi eri puolilla maata, mm. Tampereella, Lahdessa, Ylivieskassa, Seinäjoella ja Kokkolassa.

Avoin yliopisto tarjoaa opetusta kaikille yliopisto-opiskelusta kiinnostuneille. Opetus vastaa tavoitteeltaan, sisällöltään ja vaatimustasoltaan tutkintoa suorittaville opiskelijoille annettavaa opetusta. Riittävästi avoimen yliopiston opintoja suorittaneet voivat hakea erillisvalinnassa yliopiston tutkinto-opiskelijoiksi.