Avoin yliopisto Suomen toiseksi suurin kauppatieteissä

Vaasan yliopiston avoin yliopisto on vuonna 2012 opiskelijamäärillä mitattuna Suomen toiseksi suurin avoin yliopisto kauppatieteellisellä alalla. Suurin on Aalto-yliopiston avoin. Turun ja Itä-Suomen avoimet yliopistot ovat kolmannella ja neljännellä sijalla.

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston kauppatieteellisiä opintoja on tarjolla Vaasan lisäksi eri puolilla maata, mm. Tampereella, Lahdessa, Ylivieskassa, Seinäjoella ja Kokkolassa.

Avoin yliopisto tarjoaa opetusta kaikille yliopisto-opiskelusta kiinnostuneille. Opetus vastaa tavoitteeltaan, sisällöltään ja vaatimustasoltaan tutkintoa suorittaville opiskelijoille annettavaa opetusta. Riittävästi avoimen yliopiston opintoja suorittaneet voivat hakea erillisvalinnassa yliopiston tutkinto-opiskelijoiksi.