Diplomi-insinööri – ja arkkitehtikoulutuksen alkupistevalinnan hyväksymiskirjeissä virhe

Diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen yhteisvalinnassa osa hakijoista hyväksytään diplomi-insinööritutkintoon johtaviin hakukohteisiin ilman valintakokeita alkupistevalinnan perusteella. Hyväksytyille on postitettu hyväksymiskirjeet 25.5. Åbo Akademin hakijoita lukuun ottamatta hakijoille on teknisestä virheestä johtuen lähetetty tieto hyväksymisestä väärään hakukohteeseen, esimerkiksi osalle tietotekniikkaan hakeneille postitettiin virheellisesti tieto hyväksymisestä maisema-arkkitehtuurin hakuvaihtoehtoon.

Virhe johtui tulostuksen ja postituksen teknisen ratkaisun toimittajasta ja oli puhtaasti tekninen. Itse hyväksymisprosessissa ei ole tapahtunut virheitä.

Oikeat tiedot sisältävät kirjeet lähetetään asianomaisille perjantaina 27.5.2016.

- Olemme todella pahoillamme tämän teknisen virheen aiheuttamasta hämmennyksestä ja mielipahasta. Teemme kaikkemme, että kaikki hakijat saavat oikeat tiedot mahdollisimman nopeasti. Vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin asiaa koskeviin kysymyksiin, sanoo asiantuntija Hanne Christensen, DIA-yhteisvalinnan koordinaattori ja DIA-työryhmän ja -ohjausryhmän sihteeri.

Lisätiedot:
Asiantuntija Hanne Christensen, DIA-työryhmän ja ohjausryhmän sihteeri, puh. 050 3841 798

Hakijat voivat kysyä lisätietoja ensimmäisen DI-hakutoiveensa yliopistosta.

Diplomi-insinööri-, arkkitehti- ja maisema-arkkitehtikoulutusten yhteisvalinnassa (DIA) ovat mukana
seuraavat yliopistot: Aalto-yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen
teknillinen yliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi.