Energia-alan yritykset ja korkeakouluopiskelijat kohtaavat Energiapäivässä

Vaasan Energiainstituutti (VEI) järjesti keskiviikkona 4.11. kahdeksannen opiskelijoille suunnatun Energiapäivän Vaasan yliopistolla. Päivän aikana energia-alan yritykset esittäytyivät ständeillään sekä pitivät lyhyitä yritysesittelyitä.

Energia-ala on nopeasti kehittyvä ja monipuolinen toimiala, joka tarvitsee jatkuvasti uusia, osaavia työntekijöitä. Energiapäivä on alueen suurin akateemisille opiskelijoille kohdistettu rekrytointitapahtuma, joka tekee energia-alaa tunnetuksi. Tapahtumassa yritykset ja opiskelijat voivat tutustua toisiinsa ja siihen, mitä annettavaa heillä on toisilleen.

Energia-ala tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia kaikkien eri koulutusalojen opiskelijoille – ei ainoastaan tekniikan osaajille. Huono taloustilannekaan ei ole saanut yrityksiä jäämään pois Energiapäivästä.

– Tapahtuma on loppuunmyyty, ja koossa on tähän asti paras joukko yrityksiä ja yhteistyökumppaneita. Oman alueen vahvat toimijat ovat mukana, mutta tapahtumamme kiinnostaa yhä enemmän myös alueen ulkopuolisia energiayhtiöitä, kertoo VEI:n tiedotuspäällikkö Teemu Närvä.