Erasmus+ harjoittelijavaihdon apurahaa haettavana ulkomaan harjoitteluun

Harjoittelu

Suunnitteletko hakeutumista ulkomaille työharjoitteluun esim. tulevana kesänä?

Vaasan yliopiston opiskelijat voivat hakea Erasmus+ harjoitteluapurahaa harjoittelujaksonsa rahoittamiseen ulkomailla.

Erasmus+ harjoitteluapurahaan on jatkuva haku Vaasan yliopiston Liikkuvuuspalveluista.

Erasmus+ harjoittelu tapahtuu toisessa Erasmus+ ohjelmaan osallistuvassa maassa ja harjoittelupaikka voi olla yritys tai yksityinen/ julkinen organisaatio. Erasmus+ harjoittelupaikka hankitaan itse ja niitä voi löytää esim. Erasmus Student Networkin käynnistämästä ja Euroopan komission tukemasta ErasmusIntern portaalista.

Erasmus+ harjoitteluapurahaa voi hakea 2-12 kk harjoitteluun. Erasmus+ harjoittelun voi toteuttaa myös monimuotoisena, jolloin siihen voi sisältyä fyysisen (väh. 2kk) jakson lisäksi myös virtuaalinen osuus eli etätyöjakso.

Harjoittelujaksolle on mahdollista saada myös esteettömyys/osallisuus -lisätukea Erasmus+ -ohjelmasta.

Erasmus+ harjoitteluapurahan saamisen edellytyksenä on mm. että harjoittelu sisältyy opintopisteytettynä tutkinto-opintoihisi Vaasan yliopistossa.

Hakuohjeet Erasmus+ harjoitteluapurahaan löydät Työharjoittelu ulkomailla -sivulta.

Kysy lisää Erasmus+ -harjoittelusta Liikkuvuuspalveluista outgoing.international(at)uwasa.fi.