Etelä-Pohjanmaan Ekonomit lahjoitti 2 500 euroa yliopistolle

Etelä-Pohjanmaan Ekonomit ry on lahjoittanut 2 500 euroa Vaasan yliopistolle.

– Etelä-Pohjanmaan Ekonomit haluaa varmistaa laadukkaan kauppatieteiden koulutuksen jatkumisen lähellä kotipaikkaamme jatkossakin. Ylemmän akateemisen tutkinnon suorittaneita kauppatieteilijöitä tarvitaan kasvavassa maakunnassamme moniin eri tehtäviin, sanoo Etelä-Pohjanmaan Ekonomien puheenjohtaja Jarkko Kallioniemi.

– Odotamme yhteistyön ja kurssitarjonnan lisääntymistä ja monipuolistumista Seinäjoella entisestään. Avoimen kurssit tarjoavat lisäkoulutusta maistereille sekä työn ohessa opiskeleville, jotka tähtäävät maisterintutkintoon. Nykyään on tarjolla kursseja, joista ei monen opiskeluaikana tiedetty vielä mitään, esimerkiksi Design Management.

– Etelä-Pohjanmaalta on merkittävästi opiskelijoita Vaasan yliopistossa. Etelä-Pohjanmaan työmarkkinat myös vetävät alumnejamme hyvin. Etelä-Pohjanmaan Ekonomit ry osallistui myös Vaasan yliopiston edelliseen varainhankintakampanjaan, joten olemme nyt tuplasti kiitollisia, sanoo Vaasan yliopiston varainhankintakampanjasta vastaava Mika Palosaari.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta on käynnistynyt marraskuussa 2014 ja se päättyy 30.6.2017.

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle