Etelä-Pohjanmaan Kulttuurirahastolta noin 230 000 euroa apurahaa yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahaston Etelä-Pohjanmaan rahasto jakoi 17. toukokuuta tutkimusapurahoja yhteensä 231 000 euroa useille Vaasan yliopiston tutkijoille.

KTL (väit.) Marika Salo sai 28 000 euroa väitöksen jälkeiseen tutkimustyöhön sijoitusneuvonnan ja sijoitussuositusten sääntelystä.

Väitöskirjatyöhön saivat 24 000 euroa (yksivuotinen apuraha):

• YTM Jari Autioniemi, yhteiskuntatieteiden opiskelijoiden arvostukset julkisesta hallinnosta
  • FM Sanna Heittola, poliisien kielelliset ammattikäytänteet
  • M.Sc. Jamshed Iqbal, pankkien yritysjohtaminen
  • KTM Marko Matalamäki, yritysten kasvuun vaikuttavat tekijät
  • KM Annika Peltoniemi, kielikylpyopettajan ammatillinen identiteetti
  • KTM Petteri Puska, luomuruoan maineellinen signaaliarvo

Väitöskirjatyöhön saivat 12 000 euroa (puolen vuoden apuraha):

• M.A. Agnieszka Chwialkowska, yritysten kulttuurienvälinen asiakassitouttaminen sosiaalisessa mediassa
  • M.A. Roman Kushnir, transkulttuurisen identiteetin rakentuminen amerikansuomalaisessa fiktiossa
  • KTM Hannele Kyrönlahti, sosiaalisen median avulla hankittujen liidien johtaminen B2B-yrityksissä
  • HTM Salla Kyrönlahti, moniviehättyneisyyden määrittely ja sen vaikutus päätöksentekoon

Professori Jorma Larimo sai 8 000 euroa kansainvälisen 13th Vaasa International Business -konferenssin ja tohtoritutoriaalin järjestämiseen. Professori Tommi Lehtonen ja työryhmä saivat 3 000 euroa Lapuan VIII filosofiapäivän järjestämiseen.

Kulttuurirahaston apurahoja myönnettiin yhteensä 1 033 000 euroa. Etelä-Pohjanmaan rahasto on yksi Suomen Kulttuurirahaston 17 maakuntarahastosta. Rahaston tarkoituksena on Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakuntien henkisen ja taloudellisen kulttuurin vaaliminen ja kehittäminen.