Etelä-Pohjanmaan Kulttuurirahastolta yli 250 000 euroa apurahaa yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahaston Etelä-Pohjanmaan rahasto jakoi 5. toukokuuta tutkimusapurahoja yhteensä 254 000 euroa useille Vaasan yliopiston tutkijoille. Kulttuurirahaston apurahoja myönnettiin yhteensä 929 000 euroa.

Väitöskirjatyöhön saivat 22 000 euroa (yksivuotinen apuraha):

• KTM Mathias Hasselblatt, etäteknologioiden hyödyntäminen teollisessa palveluliiketoiminnassa
  • HTM Maarit Lehtonen, suomalainen terveydenhuolto kansalaisten kokemana
  • FM Eija Luhtasela, verkkojournalismin kognitiivinen visuaalinen esteettömyys
  • KTM Outi Lundahl, vastuullisten elintarvikkeiden markkinointi
  • FM Sanna Machaal, vuosikertomusten suora esitys
  • FM Pertti Mikkola, Etelä-Pohjanmaan yhdyskuntarakenteen kehittyminen
  • KTL Johanna Pihlajamaa, verkostomateriaalin rooli ja hallinta
  • HTM Katja Rinne-Koski, kuntalaisuuden muutos
  • FM Eveliina Salmela, erikoisalaan liittyvän tiedon hakeminen ja jakaminen verkkoyhteisöissä
  • HTM Jutta Vento, tuulivoimasuunnittelu ja deliberatiivinen demokratia Pohjanmaalla
  • FM, HTM Lotta Pitkänen nuorten julkisjohtajien eettinen johtajuus (11 000 euroa, puolen vuoden apuraha)

Professori Siv Björklund ja työryhmä saivat 10 000 euroa kielikylpyopettajakoulutuksen kehittämistä Suomessa käsittelevän seminaarin järjestämiseen. Professori Jorma Larimo sai 10 000 euroa kansainvälisen 12th IB Conferencen järjestämiseen Vaasassa. Yliopistonlehtori Tommi Lehtonen ja työryhmä saivat 3 000 euroa kulttuurien kohtaamisen arvo- ja oikeudenmukaisuuskysymyksiä käsittelevän konferenssin järjestämiseen Vaasassa.

Etelä-Pohjanmaan rahasto on yksi Suomen Kulttuurirahaston 17 maakuntarahastosta. Rahaston tarkoituksena on Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakuntien henkisen ja taloudellisen kulttuurin vaaliminen ja kehittäminen.