Fuksit saapuivat kampukselle

Vaasan yliopiston uudet opiskelijat aloittivat opintonsa keskiviikkona 29. elokuuta. Yliopistossa aloittaa tänä syksynä yhteensä noin 830 uutta opiskelijaa, joista kansainvälisissä maisteriohjelmissa 130. Lisäksi kansainvälisiä vaihto-opiskelijoita kampukselle on saapunut noin 130.

Yliopisto ja ylioppilaskunta tekevät tiivistä yhteistyötä uusien opiskelijoiden vastaanottamisessa. Tutorit eli yliopistossa jo tutkintoaan suorittavat saman alan opiskelijat toimivat linkkinä uusien opiskelijoiden ja yliopistoyhteisön välillä. He tutustuttavat fuksit yliopistoon, kampusalueeseen ja kaupunkiin sekä auttavat opintojen ja opiskelijaelämän alkuun.

Fuksit saavat nelipäiväisessä orientaatiojaksossa tietoa tulevista opinnoista ja tutustuvat opiskelutovereihinsa. Orientaatiopäivät päättyvät maanantaina 3.9. pidettävään lukuvuoden avajaisjuhlaan.