Haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin alkoi

opiskelijoita Vaasan yliopistolla
Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2021 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on alkanut ja on käynnissä 22. tammikuuta saakka. Haussa on kuusi englanninkielistä maisteriohjelmaa.

Kauppatieteellisellä alalla haettavana ovat EFMD-akkreditoidut Finance, International Business sekä Strategic Business Development -maisteriohjelmat. Tekniikan alalla haussa ovat ASIIN-akkreditoidut Industrial Systems Analytics ja Industrial Management -maisteriohjelmat, joista ensimmäinen johtaa DI-tutkintoon ja jälkimmäinen kauppatieteiden maisterin tutkintoon. Lisäksi tekniikan alalla haussa on DI-tutkintoon johtava Smart Energy -maisteriohjelma.

– Ohjelmat ovat kasvattaneet jälleen suosiotaan lukuvuosimaksun käyttöönoton aiheuttaman tilapäisen laskun jälkeen. Sekä suomalaisten että kansainvälisten hakijoiden määrät ovat kasvaneet paljon. Viime vuonna kansainvälisten maisteriohjelmien hakijamäärä kasvoi 36 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna, kertoo asiantuntija Katariina Kempus Vaasan yliopiston hakijapalveluista.

Suomessa korkeakoulut perivät lukuvuosimaksuja EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tulevilta uusilta tutkinto-opiskelijoilta. Vaasan yliopistossa lukuvuosimaksu vaihtelee 10 000–12 000 euron välillä. Ohjelmissa on tarjolla apurahoja akateemisesti menestyneille maksuvelvollisille opiskelijoille.

Opiskelupaikkoja kansainvälisissä maisteriohjelmissa on auki 145. Koulutusohjelmat valitsevat parhaat hakijat perustuen soveltuvaan alempaan korkeakoulututkintoon, kielitaitoon ja motivaatioon.

Haku maisteriohjelmiin tapahtuu Opintopolku-palvelun kautta. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät verkosta uwasa.fi/master.

Lisätietoja:

Vararehtori Annukka Jokipii