Haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin käynnissä

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2020 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on käynnissä 24. tammikuuta 2020 asti. Haussa on kuusi englanninkielistä maisteriohjelmaa.
Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2020 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on käynnissä 24. tammikuuta asti.

Kauppatieteellisellä alalla haettavana ovat EPAS-akkreditoidut Finance, International Business sekä Strategic Business Development -maisteriohjelmat. Tekniikan alalla haussa ovat DI-tutkintoon johtavat maisteriohjelmat Industrial Systems Analytics ja Smart Energy sekä kauppatieteiden maisterin tutkintoon johtava Industrial Management.

– Kansainväliset maisteriohjelmat sisältävät Vaasan yliopiston kärkialoja kuten rahoitusta, johtamista, energiatekniikkaa ja tuotantotaloutta. Maisteriohjelmat ovat suoritettavissa päätoimisena opiskeluna kahdessa vuodessa, sanoo asiantuntija Katariina Rinta hakijapalveluista.

Suomessa korkeakoulut perivät lukuvuosimaksuja EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tulevilta uusilta tutkinto-opiskelijoilta. Vaasan yliopistossa lukuvuosimaksu vaihtelee 10 000–12 000 euron välillä. Ohjelmissa on tarjolla apurahoja akateemisesti menestyneille maksuvelvollisille opiskelijoille.

Opiskelupaikkoja kansainvälisissä maisteriohjelmissa on auki 145. Koulutusohjelmat valitsevat parhaat hakijat perustuen soveltuvaan alempaan korkeakoulututkintoon, kielitaitoon ja motivaatioon.

Haku maisteriohjelmiin tapahtuu Opintopolku-palvelun kautta. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät verkosta www.uwasa.fi/master.

Lisätietoja:

Asiantuntija Katariina Rinta