Haku kansainvälisiin maisteriopintoihin käynnissä

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2016 alkaviin kansainvälisiin maisteriopintoihin on käynnissä 1. helmikuuta asti. Haussa on kuusi kansainvälistä, englanninkielistä maisteriohjelmaa.

Kauppatieteellisellä alalla haettavana olevat maisteriohjelmat ovat EPAS-akkreditoidut Finance ja International Business sekä niiden lisäksi Strategic Business Development. Tekniikan alalla haussa ovat Communications and Systems Engineering ja Industrial Management -maisteriohjelmat sekä humanistisella alalla Intercultural Management and Communication -maisteriohjelma.

– Kansainvälisistä maisteriohjelmista valmistuneet työllistyvät ympäri maailmaa. Opiskelijat saavat valmiudet työskennellä monikulttuurisessa ympäristössä asiantuntijoina. Viime vuonna kansainvälisiin maisteriohjelmiin hakemuksia oli yli 1200. Ohjelmiin valitaan yhteensä 155 uutta opiskelijaa, sanoo kansainvälisten asioiden suunnittelija Maija Rossi.

Alumnien uratarinoita voi lukea yliopiston verkosta.

Hakijoille ei järjestetä valintakoetta, vaan valinta tehdään hakemusten perusteella ja ohjelmat valitsevat parhaat hakijat. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät verkosta.