Ikääntyvien yliopiston kummiksi Kari Uusikylä

Emeritusprofessori Kari Uusikylä on kutsuttu Vaasassa järjestettävän Ikääntyvien yliopiston kummiksi. Ikääntyvien yliopisto on avoimen yliopiston erityismuoto, joka tarjoaa ajankohtaista ja mielenkiintoista tutkimustietoa korkeatasoisten, keskustelua herättävien yleisöluentojen muodossa ikäihmisiä kiinnostavalta alueelta.

Kummin tehtävänä on rikastuttaa "kummilapsen" elämää kokemuksellaan ja viisaudellaan. Kummi edistää, tukee ja suojelee ikääntyville suunnatun opiskelun järjestämistä. Ikääntyvien yliopiston toiminnan suunnittelusta ja organisoinnista vastaavat Vaasan kesäyliopisto, Vaasa-opisto sekä Vaasan yliopiston avoin yliopisto.

Kevään 2012 luentosarjan teemana on Ompeluseuroista ja toriparlamenteista etäyhteyksiin. Luentosarja käynnistyy tiistaina 31.1.2012 Nissi-auditoriossa Tritoniassa klo 15.00–16.30 aiheella ”Perinteisistä opintopiireistä globaaleihin verkkoyhteyksiin”, luennoitsijana professori Petri Salo Åbo Akademista.

Ks. muut Ikääntyvien yliopiston kevään luennot