Jenni Mattsson Vaasan yliopiston markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

Kauppatieteiden maisteri Jenni Mattsson, 49, on valittu Vaasan yliopiston uudeksi markkinointi- ja viestintäjohtajaksi. Hän aloittaa työnsä 1. helmikuuta 2019.
.

Mattssonilla on vahva kokemus markkinoinnin ja viestinnän johtotehtävistä teollisuudessa ja palvelusektorilla.  Hän tulee Vaasan yliopistoon terästukkuri Tibnorista, jonka markkinointi- ja viestintäjohtajana hän on toiminut vuodesta 2016 lähtien. Teräksen jakeluun ja esikäsittelyyn erikoistunut Tibnor on kansainvälisen teräsyhtiön SSAB:n tytäryhtiö.

Aiemmin Mattsson on toiminut markkinoinnin ja viestinnän johto- ja esimiestehtävissä muun muassa SSAB:ssa, Ruukissa, Kemirassa ja Teliassa sekä työskennellyt viestintäkonsulttina.

– Jenni Mattsson on kovan tason ammattilainen, jolla on kaikki edellytykset kehittää Vaasan yliopiston monikanavaista markkinointia ja viestintää, sanoo rehtori Jari Kuusisto.

Mattsson on yliopiston johtoryhmän jäsen. Hänen tehtävässään yliopiston markkinointi- ja viestintäjohtajana painottuvat uudistuvan Vaasan yliopiston profiilin ja brändin vahvistaminen, yliopiston kokonaisvaltainen markkinoinnin – erityisesti koulutusmarkkinoinnin – kehittäminen sekä yliopiston tutkimusviestinnän edistäminen ja työnantajamielikuvan rakentaminen.  Mattsson tulee myös toimimaan aktiivisesti yliopiston viestintään liittyvissä yhteistyöverkostoissa.

– Mahdollisuus päästä osaksi Vaasan yliopiston muutosta työskennellen korkeatasoisen ja kansainvälisen yhteisön kanssa ja puolesta on todellinen näköalapaikka. Olen tottunut tekemään tiivistä yhteistyötä sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa ja hakemaan yhteisen lähtökohdan ja tavoitteet markkinoinnille ja viestinnälle. Odotan innolla, että pääsen kehittämään yliopiston brändiä, viestintää ja kohderyhmälähtöisiä kohtaamisia eri kanavissa, sanoo Jenni Mattsson.