Juha Lindgren Verotus-lehden päätoimittajaksi

Vaasan yliopiston vero-oikeuden professori Juha Lindgren on valittu Verotus-lehden uudeksi päätoimittajaksi. Verotus-lehti on vero-oikeuteen keskittynyt julkaisu, joka on saanut JUFO-luokituksen. Lehti on perustettu vuonna 1950 edistämään Suomen verolainsäädännön ja verotuskäytännön tuntemusta.
Vero-oikeuden professori Juha Lindgren luotsaa Verotus-lehteä, joka on ilmestynyt jo yli puoli vuosisataa.

– Nykyään lehden artikkeleissa käsitellään myös kansainvälisiä veroasioita, EU:n vero-oikeutta sekä kirjanpitostandardeja, kertoo Lindgren.

Lehdessä kirjoittajina ovat verotuksen parhaat asiantuntijat. He selvittävät artikkeleissaan muun muassa yritysverotuksen, arvonlisäverotuksen, henkilöverotuksen, perintö- ja lahjaverotuksen ja varainsiirtoverotuksen muutoksia ja tulkintoja.

Lindgren on ollut Verotus-lehden ahkera lukija, mutta lehti on uudelle päätoimittajalle hyvin tuttu myös kirjoittajan näkövinkkelistä.

– Kirjoitin ensimmäisen artikkelini Verotus-lehteen jo 20 vuotta sitten eli vuonna 1996, Lindgren sanoo.

Viimeisimmän artikkelin hän on kirjoittanut kuluvan vuoden ensimmäiseen numeroon. Artikkelissa käsitellään verohuojennussäännöksen soveltamisen eräänä edellytyksenä olevaa yritystoiminnan jatkamista osakeyhtiössä.

Verotus-lehden vuosikertaan kuuluu viisi numeroa. Lehteä julkaisevat veroalan yhdistykset.

Juha Lindgrenin vero-oikeuden professuuri Vaasan yliopistossa on määräaikainen. Hän on virkavapaalla verohallinnon ylijohtajan paikalta. Lindgren on myös keskusverolautakunnan puheenjohtaja.