Kaksoistutkinto mahdollinen myös kandeille

Vaasan yliopisto on sopinut ensimmäisen kaksoistutkintosopimuksen kandidaattiohjelmaan. Kaksoistutkinto on nyt mahdollista suorittaa Prahan kauppakorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan tutkinnon kanssa.
Vaasan yliopisto on sopinut kaksoistutkintosopimuksen kandidaattiohjelmaan Prahan kauppakorkeakoulun kanssa. Kuva: Jan Blanicky, Pixabay

Henkilöstöjohtamisen tutkijatohtori Olivier Wurtz johtamisen yksiköstä kertoo Prahan kauppakorkeakoulun olevan hyvin arvostettu yliopisto.

– Se on jatkuvasti arvioitu parhaaksi tai toiseksi parhaaksi kauppatieteelliseksi yliopistoksi Keski- ja Itä-Euroopassa, Wurtz sanoo.

Wurtzin mukaan kaksoistutkinto ja opiskelu ulkomailla parantavat opiskelijoiden työmahdollisuuksia.

– Opiskelijat oppivat ulkomailla paljon, ja yritykset arvostavat näitä kokemuksia.

Aikaisemmin Vaasan yliopistolla on seitsemän kaksoistutkintasopimusta maisteriohjelmissa. Viime vuosina 25 Vaasan yliopiston ja noin 50 kumppanuusyliopistojen opiskelijaa on suorittanut kaksoistutkinnon.

Yhteistyösopimus lisää myös prahalaisten opiskelijoiden määrää Vaasan yliopistossa.