Kauppatieteellinen tiedekunta arvioitu kansainvälisesti laadukkaaksi

Vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta sijoittui noin sadanneksi vuoden 2012 Eduniversal Worldwide Business Schools Rankingin kolmosluokassa Excellent Business Schools. Tähän luokkaan on hyväksytty arvioinnin perusteella 500 kauppatieteellistä yksikköä ympäri maailmaa.
(Kuva: Stock.XCHNG)

Suomalaisista arvioiduista Vaasan yliopistoa korkeampaan luokkaan sijoittuivat vain Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu ja Hanken Svenska handelshögskolan. Turun yliopiston kauppakorkeakoulu on Vaasan kanssa samassa luokassa. Sijoitus Excellent Business Schools -luokkaan edellyttää esimerkiksi vahvoja kansainvälisiä suhteita sekä koulutuksen akkreditointeja eli ulkopuolisten arvioijien tekemiä laatuarviointeja.

– Aiempina kolmena vuotena nousimme rankingissa selvästi, mutta nyt näytämme vakiintuneen hyvälle kolmostasolle. Aseman vahventaminen edelleen edellyttää lisäakkreditointeja sekä strategian mukaista etenemistä kansainvälistymisessä, kertoo dekaani Vesa Suutari.

Eduniversal-ranking listaa 1000 maailman parasta kauppakorkeakoulua. Arvioinnin tekee kansainvälinen tieteellinen komitea. Arvioinnit perustuvat maailman 1000 parhaan kauppakorkeakoulun dekaanien vertaisarviointiin.  Mukana on yli 150 maata.