Kauppatieteellisen tiedekunnan ja Uumajan yliopiston kauppakorkeakoulun strateginen yhteistyö ...

Vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta ja Uumajan yliopiston kauppakorkeakoulu valmistelevat yhteisiä kaksoistutkintoja.
Varadekaani Jorma Larimon johtama Kauppatieteellisen tiedekunnan ja Kansainvälisten asioiden yksikön delegaatio vieraili Uumajan yliopiston kauppakorkeakoulussa torstaina, 28. tammikuuta.
Vaasan kauppatieteellisen tiedekunnan ja kansainvälisen yksikön vierailulla Uumajassa keskusteltiin esimerkiksi kaksoistutkinnoista. Delegation discussed for example about double degrees. Photo: Mattias Pettersson

Yksiköt kehittävät yhteistyötään strategisen kumppanuuden sopimukseensa perustuen ja valmistelussa ovat kaksoistutkinnot rahoituksen ja strategisen liiketoiminnan kehittämisen kansainvälisissä ohjelmissa.

Kaksoistutkinto antaisi ohjelman opiskelijoille mahdollisuuden suorittaa sekä suomalainen että ruotsalainen maisterintutkinto 120 opintopisteen laajuisessa ohjelmassa.

Suunnitteilla on myös mahdollisuuksia kehittää yhteistä koulutuksellista sisältöä markkinoinnin, laskentatoimen ja taloustieteen aloilla.

Uumajan ja Vaasan yliopistoilla on pitkä yhteinen historia opettaja- ja tutkijaliikkuvuudessa Merenkurkun välillä myös muilla tieteenaloilla tekniikassa, hallintotieteissä ja kielissä, mutta tulevaisuudessa tätä liikkuvuutta pyritään saamaan säännölliseksi sekä fyysisesti että digitaalisesti.

Yhteisten tutkimusprojektien mahdollisuuksia sekä tohtorikoulutuksen yhteistyötä kartoitettiin myös positiivisessa hengessä samoin kuin hankeyhteistyötä. Delegaatio haluaa välittää lämpimät kiitokset kaikille USBE:n emännille ja isännille sekä erityisesti dekaani Sofia Lundbergille ja Professori Lars Hasselille.

uumajaa.jpg

Neuvottelut Vaasan yliopiston kauppatieteellisen tiedekunnan ja kansainvälisen
yksikön vierailulla Uumajassa etenivät hyvin. Kuva: Francesca Cucinotta.