Kauppatieteen opinnot kiinnostivat syksyn haussa – Yhtä aloituspaikkaa kohti 20 hakijaa

Vaasan yliopistoon tuli 590 hakemusta keskiviikkona 21.9. päättyneessä korkeakoulujen yhteishaussa. Vaasan yliopistoon oli mahdollista hakea sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan sekä kauppatieteellisen alan opintoihin.

Vaasan yliopiston kauppatieteelliseen tiedekuntaan valitaan syksyn haussa 20 uutta opiskelijaa kauppatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkintoon. Hakijoita koulutukseen oli 404, eli yhtä aloituspaikkaa kohti oli noin 20 hakijaa. Aloituspaikoista vähintään 16 paikkaa (80 %) varataan ensimmäistä korkeakoulupaikkaansa hakeville.

Syksyn haussa olivat mukana johtamisen ja organisaatioiden sekä markkinoinnin koulutusohjelmat. Viime vuonna hakijoita oli 502 ja haettavana oli kolme eri koulutusohjelmaa.

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmalla yhä kysyntää Helsingissä

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan hakijoita oli 186. Ohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa aikaisemman korkeakoulututkinnon ja -opintojen perusteella. Viime vuonna ohjelma oli haussa ensimmäistä kertaa ja hakijoita oli 318. Valintaperusteita tiukennettiin tälle vuodelle siten, että hakijoilta vaadittiin vähintään 25 opintopistettä alan yliopistotasoisia opintoja.

Opetus toteutetaan pääosin Helsingissä. Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon, jonka pääaine on sosiaali- ja terveyshallintotiede.

Koulutusohjelman tavoitteena on vahvistaa sosiaali- ja terveydenhoitoalan hallinnollista, taloudellista ja johtajaosaamista sekä esimiesvalmiuksia ja kouluttaa osaavaa henkilöstöä sosiaali- ja terveydenhoitoalalle.

Korkeakoulut julkistavat opiskelijavalinnan tulokset viimeistään 25. marraskuuta, ja koulutukseen valittujen tulee ottaa opiskelupaikka vastaan viimeistään 9. joulukuuta.

Lisätiedot:
Asiantuntija, hakijapalvelut Miisa Aho, puh. 029 449 8166