Koronatilanteen parantumisen myötä yliopiston koronalinjauksiin on tehty muutoksia 1.4.2021 lähtien

Opiskelijat maskeissa
Koronatilanne on parantunut Vaasan sairaanhoitopiirissä. Vaasan yliopiston kriisinhallintaryhmä kiittää henkilöstöään ja opiskelijoitaan turvallisuusohjeiden noudattamisesta. On edelleen tärkeää, että yhdessä noudatamme terveysturvallisuusohjeita, jotta virus saataisiin taltutettua.

Kriisinhallintaryhmä on valmistelemassa paluuta läsnäoloon kampuksella, esimerkiksi avaamalla lukusaleja. Tästä informoidaan lisää heti, kun päätöksiä on tehty pandemiatilanne huomioiden.

Viranomaisten linjauksia noudattaen myös Vaasan yliopiston kriisinhallintaryhmä on tarkistanut ohjeitaan seuraavasti:

• Yliopiston sisätiloissa käydessä, opiskellessa tai työskennellessä edellytetään kasvomaskin käyttöä ja vähintään 2 metrin turvaväliä.
  • Pääsääntöisesti yhdessä tilassa saa kerrallaan olla enintään 10 henkilöä
  • Exam-tenttiluokkiin otetaan varauksia pääsiäisen jälkeen enintään 10 koneelle;
  • Kirjasto jatkaa rajoitettua lainaustoimintaa siten, että kirjastossa saa olla enintään 10 asiakasta kerrallaan. Lisätietoja www.tritonia.fi

Aiemmin sovittu välttämätön lähiopetus, kuten laboratorio- ja pienryhmäopetus voidaan toteuttaa turvallisuusjärjestelyitä noudattaen enintään 10 hengen ryhmissä.

Vaasan yliopiston kriisinhallintaryhmä