KTT Jouni Lampinen ohjelmistotekniikan professoriksi

Vaasan yliopiston ohjelmistotekniikan, erityisesti laskennallisten järjestelmien professoriksi on nimitetty kauppatieteiden tohtori Jouni Lampinen. Hän aloitti tehtävässään 1. lokakuuta.

Lampinen on suorittanut vuonna 2000 tohtorin tutkinnon Vaasan yliopistossa pääaineenaan tietotekniikka. Hän on toiminut tietotekniikan professorina Vaasan yliopistossa vuodesta 2010 lähtien. Sitä ennen hän on ollut mm. lehtorina Vaasan yliopistossa sekä professorina Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa. Lampinen on myös Ostravan teknillisen yliopiston senioritutkija.

Ohjelmistotekniikan professorin tehtävänä on kehittää alansa opetusta, tutkimusta ja tutkijakoulutusta Vaasan yliopistossa. Professorin tehtävä sijoittuu teknilliseen tiedekuntaan tietotekniikan yksikköön. Lampisen tutkimusalaa ovat laskennallisesti älykkäät järjestelmät ja evoluutiolaskenta.