Mahdollinen koronavirusaltistuminen Vaasan yliopiston tutorryhmässä

Vaasan yliopisto
Vaasan yliopisto on saanut Vaasan yliopiston ylioppilaskunnalta tiedonannon liittyen mahdolliseen koronavirusaltistumiseen eräässä ylioppilaskunnan tutorryhmässä tiistaina 1.9.2020.

Varotoimenpiteenä yliopisto siirtyy kaikessa lähiopetuksessa etäopetukseen, lukusalit ovat kiinni, ravintolapalvelut siirtyvät takeaway-tarjoiluun ja yliopistolla liikkumista rajoitetaan 9.–22.9.2020. Kirjojen lainaaminen on edelleen mahdollista. Henkilöstö voi työskennellä kampuksella aikaisemman ohjeistuksen mukaisesti.

Vaasan yliopisto toimii viranomaisten kanssa yhteistyössä mahdollisten tartuntaketjujen selvittämisen tai jatkotoimenpiteiden osalta.

− Yliopisto pitää kampuksen toiminnan käynnissä mahdollisuuksien mukaan, turvallisuus edellä. Olemme heti valmiita reagoimaan tarvittavalla tavalla viranomaisten sitä edellyttäessä, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Lisätietoja:

Jari Kuusisto, Vaasan yliopiston rehtori